واتر استاپ هیدروفیلی

سایر مجموعه ها:

نوار واتر استاپ هیدروفیلی نوعی نوار آب بندی مدرن است که برای آب بندی درزهای مختلف استفاده می شود. نحوه‌ ی کار واتراستاپ هیدروفیلی به این صورت است که بعد از تماس با آب افزایش حجم می دهد.

پیام در واتس اپ
توضیحات محصول:

واتر استاپ هیدروفیلی نوعی نوار آب بندی مدرن است که بر پایه لاستیک TPE ساخته و تولید می شود. از این نوار برای آب بندی درزهای مختلف استفاده می شود. نحوه‌ ی کار واتراستاپ هیدروفیلی به این صورت است که بعد از تماس با آب افزایش حجم می دهد.

این افزایش حجم ۱۴ روز پس از اولین تماس به حدود ۴۰۰ درصد می رسد. یعنی حجم آن تقریبا ۵ برابر می شود. واتراستاپ هیدروفیلی بعد از تماس با آب بتن حداکثر ۴۰۰ درصد و بعد از تماس با آب باران تا ۵۰۰ درصد افزایش حجم خواهد داشت.

این واتر استاپ های آبی رنگ در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بسیار خوبی دارند. واتر استاپ به منظور جلوگیری از نشت و عبور آب از درزهای اجرایی، انبساطی و همچنین مقاطع قطع بتن ریزی به کار میرود که بسته به نوع مقطع مورد کاربرد و فشار سیال، سایز و شکل تغییر می کند .

 کاربردهای واتراستاپ هیدروفیلی

  • آب بندی درزهای اجرایی در دوحالت عمودی و افقی
  • آب بندی درزهای اجرایی در تماس دائم یا موقت با رطوبت زمین ،‌آب سطحی و ...
  • آب بندی سطوح ناهموار یا درزهای سرد احتمالی
  • آب بندی دور لوله های داخل سازه
  • جایگزین مناسب برای فلنچ های آب بند
  • آب بندی انواع درزهای اجرائی و مقاطع بتن ریزی
  • آب بندی سدها ،‌تونل ها ، استخرها و کانالهای آب
  • آب بندی تصفیه خانه های آب و فاضلاب
  • آب بندی فونداسیون ها و سازه های مدفون و نیمه مدفون
  • آب بندی مقاطع بتنی برشی و دیواری باربر

 خواص و مزایای استفاده از واتراستاپ هیدروفیلی

  1. کاهش میزان خطا نسبت به واتراستاپ های معمولی
  2. تورم برگشت پذیر در مقابل آب
  3. حفظ فرم حتی در دمای بالا
  4. تحمل فشار آب تا 3 بار
  5. غیر سمی
  6. نصب آسان با حداقل ریسک خطا
  7. مقرون به صرفه

واتر استاپ هیدروفیلی به رنگ نوار قرمز(صورتی) رنگ/ آبی رنگ است.

 استفاده از واتراستاپ هیدروفیلی

واتراستاپ هیدروفیلی فقط باید در درزهای غیر حرکتی استفاده شود. حرکت در درزها، مواد آب‌ بندی بتن آنها را تقلیل می‌دهد و تاثیر مثبت آنها را به خطر می ‌اندازد. واتراستاپ هیدروفیلی برای درزهای انبساطی مناسب نیست. واتر استاپ را در محیط خنک، خشک و تاریک انبار کنید. پلیمر با خاصیت ارتجاعی بسیار بالا طراحی شده است.

  1. واتراستاپ هیدروفیل
  2. نوار واتراستاپ
  3. واتراستاپ هیدروفیل لاستیکی

✔ موارد مصرف واتراستاپ هیدروفیلی

آب بندی درزهای اجرایی در تماس دائم و یا موقت با رطوبت زمین، آب های سطحی و...

TPE نوار واتراستاپ هیدروفیل بر پایه لاستیک ولکانیزه نشده بوده و برای آب بندی درزهای اجرایی مناسب می باشند. این نوارها در تماس با آب افزایش حجم می یابند و این افزایش حجم پس از 14 روز به حدود 800 درصد می رسد. افزایش حجم در این نوار 6 ساعت بعد از نفوذ آب آغاز می شود. این نوع واتراستاپ بر پایه لاستیک های مصنوعی می باشد و به عنوان یک عامل مانع نفوذ آب در درزهای اجرایی با قابلیت متورم شدن بسیار بالا و به صورت کنترل شده در تماس با آب عمل می‌کند و شکل و عملکرد خود را در سیکل‌های تر و خشک شدن متعدد حفظ می‌کند.
واتراستاپ هیدروفیلی منبسط شونده بعد از ریختن لایه اول بتن (بتن قدیم) و قبل از لایه جدید (بتن جدید) و جهت آب‌ بند شدن درز اجرایی ایجاد شده نصب می‌گردد. بنابراین تقسیم‌ بندی و مشخص بودن محل دقیق درز اجرایی از قبل نیازی نیست. نکته اصلی شکل اجرای با زاویه انحراف کم در محل اتصال می ‌باشد تا واتراستاپ هیدروفیلی عمل کند.

نصب درست واتراستاپ هیدروفیلی یکی از عوامل کلیدی می ‌باشد که ریسک تغییر مکان و جابجایی واتراستاپ هیدروفیلی در زمان بتن‌ ریزی را کاهش می‌دهد و شانس در معرض قرار گرفتن با آب جمع شده در پشت درز را افزایش می ‌دهد.
فرآیند انبساط بلافاصله بعد از تماس واتراستاپ هیدروفیلی با آب شروع می‌گردد. بنابراین نصب کردن واتراستاپ هیدروفیلی باید درست قبل از بتن ‌ریزی بتن جدید (بتن ثانویه) باشد. این امر شانس انبساط قبل از موقع واتراستاپ هیدروفیلی را به علت در معرض رطوبت قرار گرفتن را کاهش می‌دهد. واتراستاپ هیدروفیلی در زمان ‌هایی که شرایط اجرای سازه ما را مجبور به توقف بتن ‌ریزی ثانویه بعد از نصب واتراستاپ هیدروفیلی می ‌کند باید در برابر رسیدن رطوبت به نوار نصب شده جلوگیری گردد.

 

 اتصالات واتر استاپ هیدروفیلی 

واتراستاپ‌ های هیدروفیلی باید به وسیله ضربه به انتهای آن به هم متصل گردند تا اینکه مطمئن شویم که فاصله و هوایی بین آنها وجود ندارد. همچنین انتهای واتراستاپ ‌های هیدروفیلی نباید اورلب گردد. گوشه‌ های 90 درجه، تقاطع‌ ها و اتصالات تی شکل می ‌تواند به شیوه ‌ای مشابه انجام گردد. لازم نیست که واتراستاپ هیدروفیلی در این تقاطعات برش فارسی بر (اتصال با برش زاویه دار دو قطعه) دهیم. ماهیت قابل انعطاف واتراستاپ هیدروفیلی اجازه می ‌دهد که اتصال 90 درجه را در اطراف گوشه ‌ها از بین ببریم. واتراستاپ را در حداکثر طول عملی اجرا کنید تا اتصالات را به حداقل برسانید. 

✔ اتصال واتراستاپ هیدروفیلی به بتن 

کل چربی ها، گرد خاک، حباب ‌های سطح بتن و... باید قبل از چسباندن واتراستاپ هیدروفیلی از سطح بتن پاک گردد. همچنین سطح بتن باید صاف، هموار و خشک و عمل ‌آوری شده برای حداقل 24 ساعت قبل از نصب واتراستاپ هیدروفیلی باشد. واتراستاپ هیدروفیلی باید در حداقل فاصله (پوشش) 2 اینچی از سطح بتن در طرف آب قرار گیرد.

قبل از اجرای واتراستاپ هیدروفیلی چسب مناسب ( پلی‌ یورتان) روی سطح بتن و در محل مناسب نصب واتراستاپ هیدروفیلی اجرا گردد و سپس با فشار واتراستاپ هیدروفیلی روی چسب قرار گیرد. همچنین برای سطوح عمودی و بالا سری می ‌توانید از میخ یا پیچ که در فاصله های 12 اینچ از هم اجرا می ‌گردد اتصال انجام شود، البته استفاده از چسب زیر واتراستاپ هیدروفیلی در روش مکانیکی نیز نیاز می ‌باشد.

نکات اجرایی در استفاده از واتراستاپ هیدروفیلی

نصب و اجرای واتر استاپ هیدروفیلی بسیار آسان است و یک کارگر ساده بدون هیچ گونه آموزش خاصی می تواند این کار را با سرعت بسیار بالایی انجام دهد. بتن ریزی می تواند با فاصله‌ ی بسیار کوتاهی بعد از نصب واتراستاپ هیدروفیلی انجام شود. هم چنین این نکته‌ ی مهم حتما باید مورد نظر قرار بگیرد که سطح اجرا قبل از نصب باید تمیز، خشک و عاری از هر گونه گرد و غبار باشد. اگر آب در حال تماس با واتراستاپ حاوی نمک باشد، انبساط آن به حداکثر نمی رسد.

 شرایط نگهداری واتراستاپ هیدروفیلی

به مدت 2 سال در شرایط طبیعی در بسته بندی اصلی قابل نگهداری است.

 دستورالعمل مصرف واتر استاپ هیدروفیلی

  1. آماده سازی سطوح:
    تمام سطوح باید تمیز، خشک و عاری از هرگونه ذرات چسبنده و سست باشند.
    2. اعمال:
    نوار واتراستاپ هیدروفیلی بایستی توسط چسب یا میخ در محل شیار موجود در بتن کف ثابت شود. سپس با فاصله کوتاهی بعد از آن بتن ریزی انجام گردد.

برای خرید واتراستاپ هیدروفیلی و یا مشاوره رایگان در رابطه با این محصول، همواره میتوانید با شماره تلفن های ما و کارشناسان آرپیکو در تماس باشید و یا در واتس آپ محموعه پیام بگذارید تا در کوتاهترین زمان ممکن ، اطلاعات مورد نیاز شما اعم از مشخصات و قیمت واتراستاپ هیدروفیلی برای شما ارسال گردد.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید