021-65605822
تهران جاده قدیم کرج | جاده شهریار | بعد از سعید آباد | خیابان وحید 3 پلاک 7
شنبه تا پنجشنبه
ساعت 8 الی 16
021-65605822
تهران جاده قدیم کرج | جاده شهریار | بعد از سعید آباد | خیابان وحید 3 پلاک 7
شنبه تا پنجشنبه
ساعت 8 الی 16

اسپیسر کاشی و سرامیک ( صلیب کاشی ) نحوه استفاده در کاشیکاری


اسپیسر کاشی که به آن صلیب و یا بند کاشی نیز گفته می‌شود عنوان قطعه‌ای است که از جنس پلاستیک ساخته‌ شده و شکلی مشابه با صلیب دارد. از این ابزارها در فرآیند کاشیکاری و نصب سرامیک استفاده کرده و از طریق آن‌ها فاصله‌ میان کاشی‌ها و سرامیک‌های مورد نظر خود را به‌ دقت تنظیم می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به این نکته بپردازیم که اسپیسر و یا صلیب کاشی چیست و چه کاربردی دارد. بنابراین اگر شما هم تمایل به آشنایی با اسپیسر کاشی و کاربرد آن در کاشیکاری و نصب سرامیک دارید با ما همراه باشید.

ضمنا می‌توانید برای مشاهده انواع این محصول روی ( اسپیسر کاشی ) کلیک کنید.

اسپیسر کاشی یا صلیب کاشی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید کاشی‌ها و سرامیک‌ها یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی هستند. از این محصولات برای پوشش‌ دهی به کف و دیوارهای یک سازه استفاده می‌کنند. در فرایند نصب کاشی و سرامیک‌ها از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود.

استفاده از هر کدام از این ابزارها با دلائل خاصی همراه است. یکی از این ابزارهای بسیار مهم، صلیب کاشی و یا اسپیسر کاشی است. واژه اسپیسر در زبان انگلیسی به معنای فاصله انداز و یا فاصله گذار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که یک کاشیکار حتی اگر با دقت بسیار بالایی هم عملیات نصب کاشی و سرامیک را انجام دهد و در این زمینه تخصص و تبحر بالایی هم داشته باشد، باز هم احتمال بروز خطای چشمی برای او وجود خواهد داشت. وجود چنین خطاهایی باعث می‌شود تا در نهایت، نظم کافی و یکپارچگی مورد نظر به وجود نیاید و یا اندازه‌ها به‌ درستی رعایت نشوند.

در این‌ صورت سطح مورد نظر شما ناهماهنگی‌های بسیاری خواهد داشت و احساس نامطلوبی را به بیننده و یا کارفرما ارائه خواهد داد. در واقع در فرایند کاشیکاری و نصب سرامیک یکی از مهم‌ترین موضوعات و نکات، در نظر گرفتن نظم و ترتیب قرار گرفتن این متریال‌ها است.

اگر صاحبان کسب و کارهای کاشیکاری و افرادی که در زمینه نصب سرامیک فعالیت می‌کنند از ابزارهایی از قبیل اسپیسر کاشی استفاده کنند با این دغدغه‌ها مواجه نخواهند شد. حتی اگر تجربه بالایی هم در زمینه نصب کاشی و سرامیک نداشته باشند باز هم می‌توانند با استفاده از این تجهیزات فعالیت کاری خود را با موفقیت پیش ببرند و کاشی‌ها و سرامیک‌های مورد نظرشان را به‌ صورت کاملاً هم‌تراز و هم‌سطح در سطوح افقی و عمودی نصب و بهره‌برداری نمایند.

نحوه استفاده و کاربرد اسپیسر سرامیک و کاشی

نحوه کاربرد اسپیسر سرامیک و یا بین کاشی بسیار آسان است. حتی اگر در این زمینه تجربه کافی هم نداشته باشید به‌ راحتی قادر به کارکردن با آن خواهید بود. برای‌ اینکه بتوانید از اسپیسر بین کاشی و سرامیک استفاده کنید در ابتدای امر باید سطح مورد نظر خود را زیرسازی کنید.

پس‌ از آن کاشی و سرامیک ابتدایی را با کمک ابزاری به نام شاقول در بهترین شرایط قرار دهید و با استفاده از چسب کاشی بر روی سطح مورد نظر خود بچسبانید. پس‌ از آن می‌توانید کاشی و یا سرامیک بعدی را برداشته و آن را در فاصله‌ای مشخص قرار دهید. در این گام باید از اسپیسر استفاده کرده و آن را در کناره‌ کاشی و یا سرامیک مورد نظر خود جای دهید.

سپس کاشی و سرامیک دوم را در کنار سرامیک و یا کاشی اولی جای داده و سعی کنید دو کاشی را تا حد امکان به یکدیگر نزدیک‌تر کنید. در این صورت و به دلیل وجود اسپیسر بین کاشی به اندازه‌ ضخامت صلیب، میان دو کاشی و یا دو سرامیک مورد نظر شما فاصله‌ای ایجاد خواهد شد.

این عملیات را می‌توانید برای سایر کاشی و سرامیک‌های مورد نظر خود نیز انجام دهید تا پروژه‌تان تمام شود. پس‌ از پایان یافتن کار باید مدت زمانی صبر کنید تا کاشی‌ها به‌ خوبی به یکدیگر بچسبند. پس‌ از آن می‌توانید اسپیسرها را از کاشی‌ها و سرامیک‌ها جدا کنید.

89a1098e6425c73625546f66ecc6b1c8a0c2087b

انواع اسپیسر بین کاشی و سرامیک

در حال‌ حاضر تولید کنندگان انواع مختلفی از اسپیسرهای کاشی و سرامیک را طراحی و تولید نموده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند. به‌ همین دلیل هم این قطعات می‌توانند اشکال مختلف و طرح‌های متنوعی داشته باشند. با این‌ حال بیشتر این محصولات به شکل یک صلیب و یا بعلاوه طراحی می‌شوند.

برخی با بدنه‌های پیشرفته‌تری تولید شده تا بتوانند به کاشی‌ها و سرامیک‌ها فشار وارد نموده و به محکم شدن هرچه بیشتر آن‌ها در جای خود و نزدیک‌تر شدن کاشی‌ها و سرامیک‌ها به یکدیگر کمک کنند. علاوه بر شکل و طرح، شما می‌توانید این ابزارها را در ضخامت‌های مختلفی هم فراهم کنید.

کاشیکاران می‌توانند با در نظر گرفتن میزان فاصله‌ای که میان کاشی‌ها و سرامیک‌ها وجود دارد، صلیبی را در نظر بگیرند که همان ضخامت را دارا است. در حالت معمول تولید کنندگان این ابزارها را با ضخامت‌های ۱، ۲ تا ۱۰ میلی‌ متر طراحی و تولید نموده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند.

در بیشتر موارد از اسپیسرهای با سایزهای ۱ تا ۶ میلی‌ متر در فرایند کاشیکاری استفاده کرده و یا این ابزارها را برای نصب سرامیک کف و یا دیوار به کار می‌گیرند و صلیب‌های کاشی با ضخامت ۷ تا ۱۰ میلی‌ متر را برای نصب کاشی و سرامیک در فرآیند نماسازی یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌دهند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر چه کاشی و یا سرامیک مد نظر شما از ابعاد کوچک‌تری برخوردار شده باشد به همان نسبت باید از اسپیسرهایی استفاده کنید که دارای ضخامت کمتری هستند و بالعکس. برای کاشی‌ها و سرامیک‌های با ابعاد بزرگ‌تر، استفاده از صلیب کاشی با ضخامت بالاتر ضرورت دارد.

TS3

مزایای استفاده از اسپیسر پلاستیکی کاشی

در حال‌ حاضر اسپیسرها یکی از ملزومات بسیار ضروری در فرایند کاشیکاری و نصب انواع مختلف سرامیک‌ها به شمار می‌روند و استفاده از آن‌ها رواج زیادی پیدا کرده‌ است. دلیل مصارف فراوان این تجهیزات، مزایای اسپیسر پلاستیکی کاشی و سرامیک است. چراکه این ابزارها کمک می‌کنند تا ظاهری بسیار زیبا پس‌ از فرایند کاشیکاری و یا نصب سرامیک به وجود آید.

با استفاده از چنین ابزارهایی درزها و بندهایی بسیار منظم با فواصل یکسان به وجود خواهند آمد. وجود صلیب‌های کاشی و سرامیک کمک می‌کنند تا این متریال‌ها در یک ردیف واقع شده و به‌ صورت کاملا منظم در کنار یکدیگر جای بگیرند و پوششی کاملاً یکپارچه و منسجم ایجاد نمایند.

اگر کاشیکاران در فرایند نصب کاشی و یا سرامیک از اسپیسر سرامیک کف و یا اسپیسر بین کاشی استفاده کنند، سرعت بسیار بالایی به کار و فعالیت خود خواهند داد. این ابزارها و قطعات، وزن بسیار سبکی داشته و می‌توانید به‌ آسانی آن‌ها را حمل و نقل کنید.

قیمت اسپیسر کاشی نیز کاملا مقرون‌ به‌ صرفه و مناسب است. شرکت های تولیدکننده اسپیسر کاشی  می‌توانند این قطعات را از جنس‌هایی از قبیل پلاستیک، بتن، فلز و یا حتی چوب هم فراهم کنند. اما در حال حاضر موارد مصرف و کاربردهای اسپیسر پلاستیکی کاشی بیشتر است. چراکه این قطعات، قیمت مناسب‌تری داشته و وزن بسیار کمتری هم دارند.

نظرات (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

شما تولید کننده صلیب کاشی هستید؟ و اینکه آیا ممکنه از مجموعه تولید اسپیسر کاشی شما بازدید کنیم؟ آدرس کجاس؟

مهدور
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام و وقت بخیر
بله دوست عزیز ./ شرکت آرپیکو تولید کننده صلیب کاشی و اسپیسر و باقی متعلقات مربوط به کاشی کاری است و شما همه روزه میتوانید با هماهنگی قبلی، از مجموعه تولیدی بازدید کرده و میهمان ما در دفتر مرکزی این برند باشید. راه های ارتباطی...

سلام و وقت بخیر
بله دوست عزیز ./ شرکت آرپیکو تولید کننده صلیب کاشی و اسپیسر و باقی متعلقات مربوط به کاشی کاری است و شما همه روزه میتوانید با هماهنگی قبلی، از مجموعه تولیدی بازدید کرده و میهمان ما در دفتر مرکزی این برند باشید. راه های ارتباطی مجموعه در پایین صفحه موجود است

ادامه مطلب
آرپیکو
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

همیشه بروز باشید

Please enable the javascript to submit this form

icon
icon
icon
استعلام قیمت
با ما در تماس باشید
برای مشاوره رایگان انتخاب محصول و استعلام فوری قیمت ها پیام بگذارید:
آرپیکو
کارشناس فروش
آنلاین

منو

شرکت آرپیکو